RAMOWY ROZKŁAD DNIA
7.00-8.00 Zbiórka dzieci. Zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, manipulacyjne. Swobodna działalność dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela.
8.00-8.30 Zabawy ze śpiewem, zabawy integracyjne. Zajęcia wyrównawcze, indywidualne.
8.30-9.00 Ćwiczenia poranne. Prace porządkowo – gospodarcze, zabiegi higieniczne.
9.00-9.30 Śniadanie. Wdrażanie nawyku właściwego zachowania się przy stole. Zabiegi higieniczne.
9.30-10.30 Zajęcia w rozwijaniu aktywności dzieci we wszystkich obszarach, dostosowanie do sytuacji w grupie. Wdrażanie czynności z zakresu kultury, zachowania się w różnych sytuacjach.
10.30-11.30 Pobyt na świeżym powietrzu i zajęcia sportowe (w tym z przyborami). Zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze, spacery i wycieczki. Wdrażanie do poszanowania przyrody i własności społecznej.
11.30-12.00 Przygotowanie do obiadu, zabiegi higieniczne. Swobodna działalność dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela.
12.00-12.30 Obiad. Doskonalenie umiejętności posługiwania się sztućcami, właściwego zachowania przy stole, utrwalanie nawyków higienicznych.
12.30-13.00 Utrwalanie czynności samoobsługowych. Zajęcia relaksacyjne (słuchanie muzyki, bajek). Zajęcia wyrównawcze i indywidualne.
13.00-13.30 Ćwiczenia dramowe, pantomimiczne. Ćwiczenia z zakresu rozwijania mowy dzieci, koordynacji wzrokowo- ruchowej, słuchanie opowiadań, wypowiedzi dzieci. Zabawy dowolne.
13.30-14.30 Zabawy ruchowe w sali lub w ogrodzie. Gry i zabawy z inicjatywy dzieci. Swobodne zabawy dzieci.
14.00-14.30 Przygotowanie do podwieczorku, zabiegi higieniczne. Swobodna działalność dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela.
14.30-15.00 Podwieczorek. Wdrażanie nawyku właściwego zachowania się przy stole. Zabiegi higieniczne.
15.00 -16.00 Gry i zabawy z inicjatywy dzieci. Twórcza aktywność dzieci- zajęcia rozwijające zainteresowania i uzdolnienia dzieci. Wspomaganie rozwoju ruchowego. Realizacja programów własnych.